Beveztő!
Bevezető! Miért is.....®
Mindig szerettem volna egy zenei múzeumot, ahol én döntöm el mi számít múzeumi értéknek. Sokszor éreztem hiányát a zenei történelem modern megfogalmazásának. Sem könyvtári vagy szakirodalmi formában nem találtam olyat, ami az elektronikus zenét definiálja, műfaj és stílus szinten kategorizálja meghatározza a rá jellemző jegyeket. Az előadókat és alkotásokat összekapcsolja mint az irodalomban a műfaj-műnem besorolás. Az informatikai és technikai fejlődés sokadik forradalmának köszönhetően, az évek alatt milliós - billiós megtekintést elérő zenei alkotás jött ment az interneten le-fel töltésben. Ma 2023-ban ez a szám már inkább kvadrilliárdra nőt. A művészi érték jelentése a technika fejlődésével folyamatosan változott, mindenkinek mást kezdett jelenteni ugyan az a szó, mint a dal is amit a költészet eredetének tekintenek. A hozzátett művészi - alkotói - előadói értéket hol alul, hol felül értékelték, így a zenékben is sok lett a változás. pl. sebesség, az elkészítés módja, a hallgatóhoz való eljutás ideje, útja, és minden - minden más is változott, és online lett. A folyamatos fejlődésnek köszönhetően máshogy lehet mérni a zenei eredményeket. A zene esetében meghatározó szerepe lett a megtekintésnek, a dalok önálló megjelenése lett a követendő minta a művészek körében a lemez, album megjelenésével szemben. A sláger listák is változtak, az egész világ változott így a platina lemez titulussal már nem nagyon fogunk találkozni.
Szerintem a 2000-es évektől számítható a Modern Elektronikus zene korszakának második része. Úgy döntöttem, segítséggel megpróbálom dokumentálni is az elmúlt 25 év elektronikus zenei változásait.
Az adathordozók fejlődését volt szerencsém megélni a szalagos magnótól a pen drive-ig. Rajongok az én koromnak megadatott technikai csodákért. A bakelit lemez, vagy egy régi magnó kazetta, akár a videó állandó és örök kincs, ugyan úgy ahogy cd, dvd is. Az emberi fejlődést elősegítette, felkészített a mai korban és a jövőben a szükséges tudás rögzítésére, tárolására és az ezekhez szükséges informatikai fejlesztésekhez. A zenedoboz és a wurlitzer is mechanikus eszköz volt, viszont az elektronikus zene kifejlődéséhez semmi köze nem volt.
Úgy gondolom a Modern Elektronikus Zene negyed évszázadnyi változása érdekes téma. Idejét és hiányát érzem egy innovatív Elektronikus-zenei kislexikonnak. A célom egy olyan lexikon létrehozása, amely a mai kornak megfelel. A fejlődés technikai oldalát kihasználva szeretném interaktívvá tenni a tartalmat a műfajokra jellemző hangmintákkal, ritmusképlettel, hangzással, előadókkal. Az információkat, olyan formába szeretném önteni, ami minden korosztály számára érthetővé teszik az Elektronikus zenét.
A zenei fellépések, koncertek, party-k, fesztiválok, online csatornák azaz a zene nyilvánosságra hozatalával is fogunk foglalkozni. Ezek is formálták a elmúlt 25 év zenei változásait, ahogy a drogok legalizálása, országonként egyedi szabályozása szintén erős hatással volt és van a zenére.
Az elektronikus zenei műfajok, stílusok, kialakulását már leírták definiálták, és dokumentálták az 1990-es évek végére.
A stílusok közti eltéréseket, a hangzás béli változásokat, összeolvadásokat, szétválásokat szeretném dokumentálni úgy, hogy tudom többen próbálkoztak hasonlóval. Született egy egy könyv a divatosabb stílusokról, de sajnos nem találtam olyat ami ezeket tartalmazza (a könyv formát meg kifejezetten fontosnak tartok mint tartalom hordozót). Biztos mások is megpróbálták ezt a témát felkutatni, bemutatni. Lehet mások bicskája már bele tört, ezért nem találtam amit kerestem.
Én bízom benne, hogy ez az lesz aminek szánom, az elmúlt 25 év Modern Elektronikus Zene alá tartozó tartalom.
By My...
Megjegyzések
Megjegyzés küldése